Steven, Laurie & Siem naar Denemarken

Curacao deel 4

Steven heeft gisteren zijn duikbrefet voor gevorderden gehaald! Helemaal geweldig. Dit hebben we natuurlijk even gevierd met een lekker drankje bij Porto Mari. 's Middags hebben we na de lunch ook samen nog een duik gemaakt, Dit keer ging het beter met de oren van Laurie en konden we zelfs 56 minuten onder water blijven. We hebben prachtige koralen, mooie vissen, een zeeslang, een groene murene en zelfs een adelaarsrog gezien. Het is werkelijk een prachtig rif. Aan het eind van de middag hebben we op Porto Mari gegeten, uitkijkend over het strand en de zee. Opnieuw een geslaagde dag! 's Avonds hebben we op de veranda bij ons huisje een lekker glaasje wijn gedronken, terwijl we naar muziek luisterden.

Zondag zijn we 's morgens naar het Sea Aquarium gereden. Een voor Laurie spannende route over een enorme hoge brug. Maar goed, iedere vakantie een nieuwe overwinning. Bij het Sea Aquarium aangekomen hebben we eerst een uitleg gekregen door middel van een filmpje, waarna we de flippers konden gaan passen. Steven en ik gingen samen met vier anderen in een groep met Junior mee, die onze dolfijnentrainer was. Daarna gingen we via het platform het water in, je handen goed bij je lichaam houden zodat je de dolfijnen niet onverwacht in hun gezicht raakt. We mochten veel handsignalen doen, waaronder de dolfijnen laten zwaaien, rondjes draaien, handen schudden en laten zingen. Ook werden we om de beurt voortgetrokken door twee dolfijnen. Alles is natuurlijk opgenomen op dvd en er zijn ook foto' s gemaakt, die we natuurlijk hebben gekocht om aan iedereen te laten zien. Na het zwemmen met de dolfijnen zijn we gaan rondlopen in het Sea Aquarium, waar je onder andere flamingo's , roggen, schildpadden en kleine aquaria kon zien. Steven en ik kregen de kans om de schildpadden een vis te voeren, de flamingo's te aaien, vast te houden en Laurie mocht de flamingo's ook voeren.Dit was natuurlijk een bijzondere kans, die we niet onbenut wilden laten. Ook hebben we roggen geaaid en hebben we zeesterren en zeekomkommers kunnen vasthouden.

Na ons bezoek zijn we teruggereden naarFlamingo Park omhier via skype contact te hebben met ons thuisfront. Ergleuk om Siem even te zienvia de webcam.We zijn benieuwd hoe hij dinsdag gaat reageren als we hem gaan ophalen.

Vanmiddag hebben we bij Porto Mari gegeten. Er was een band dieAntilliaanse muziek speelde enhet was er lekker druk en gezellig. Natuurlijk hebben we zelf een lekkere cocktail gedronken en genoten van demuziek, de mensenen het mooie uitzicht. Een leuke afsluiting van onze vakantie.

Helaas moeten we morgenochtend alles gaan inpakken om terug te gaan naar Nederland. We zullen het mooie Curacao gaan missen maar we komen zekernog eens terug.