Steven, Laurie & Siem naar Denemarken

Kuala Lumpur

In totaal zijn we 5 dagen op het eiland Pulau Tiga geweest. Een paar dagen stond er harde wind en waren er hoge golven waardoor het duiken niet doorging. De tweede duik was een echt avontuur. Door de sterke stroming kwamen we ver van de boot boven water. De wind stond de verkeerde kant op zodat de kapitein ons niet kon horen. Al met al hebben we 20 minuten in de hoge golven gedobberd voor de kapitein ons zag en we aan boord konden voor de reis terug naar het eiland. De dagen erna was alle watersport afgelast! Op de voorlaatste dag hebben we nog twee keer gedoken. TIjdens deze duiken hebben we nog veel mooie dingen gezien zoals roggen, naaktslakken, zeesterren, grote kreeft,koraalduivel en veel scholen mooie vis. Na vijf dagen was het helaas tijd om dit ontspannen eiland te verlaten.

Via Kota Kinabalu zijn we gisteren naar de hoofdstad Kuala Lumpur gevlogen. Laat in de avond zijn we gearriveerd in ons hotel in China Town. Vanmorgen zijn we met de metro naar de bekende Petronas Twin Towers en het bijbehorende winkelcentrum gegaan. De toren waren erg indrukwekkend om te zien, ze zijn bijna 500 meter hoog, 88 verdiepingen, en de hoogste Twin Towers ter wereld (na 9-11????). In het winkelcentrum hebben we eerst een bezoek gebracht aan het mooie aquarium waar we nog eens rustig naar al het moois van de onderwaterwereld hebben gekeken. Naast vissen waren er ook otters, ratten, reptielen etc. Erg mooi om te zien. Vervolgens mocht Steven achter Laurie aan slenteren door het gigantische winkelcentrum bij de Twin Towers. Hier hebben we lekker gegeten en rondgehangen in het park tot het donker was. Vervolgens hebben we nog wat fotos gemaakt van de toren die inmiddels verlicht waren in het donker. 's Avonds zien de torens er dan nog indrukwekkender uit.

Morgen gaan we nog naar een vogelpark waar je allemaal tropische vogels van dichtbij kan bewonderen. Daarna gaan we nog naar een markt en 's avonds door China Town. En dan is het donderdag tijd om via Dubai terug te vliegen naar Dusseldorf. Als alles voorspoedig verloopt zijn we donderdagavond weer thuis!

Diny Stegeman

Leuk om jullie verhalen te lezen, die hoge torens heb ik gezien in een film met Sean Connery eeeeeeeecht hoog. Mooi dat jullie het naar je zin hebt. Het is knudde met het weer hier groetjes Hennie en Diny