Steven, Laurie & Siem naar Denemarken

Curacao deel 2

Zondag zijn we met de auto naar het strand van Porto Mari gereden. Daar hebben we heerlijk op het strand gelegen. In de middag hebben we gedoken vanaf het strand. Door de golven en regen van de laatste dagen waren de omstandigheden niet ideaal. Het rif was wel mooi maar het water was erg donker en troebel. 's Avonds hebben we bij het huisje de BBQ aangedaan en lekker gegeten.

Maandagochtend hebben we via Skype vernomen dat onze kleine Siem het Alfa mannetje speelt bij Frits en Anne. Daarna zijn we met de auto naar het Christoffel Park in het noorden gereden. Daar hebben we de Chrostoffelberg beklommen. Er werd geadviseerd om anderhalve liter water per persoon mee te nemen. Het was erg warm en de klim was erg zwaar. Uiteindelijk hebben we bijna 5 liter water gebruikt samen. De berg en de omgeving zijn wel erg mooi. Onderweg hebben we veel mooie planten en hagedissen gezien. Het laatste stukje naar de top was erg zwaar en moesten we echt met handen en voeten ons omhoog werken. Het uitzicht op de 375 meter hoge top was echter fantastisch. Door het mooie weer konden we het hele eiland overzien. In de verte kon je nog net de kust van Bonaire zien liggen. De afdeling ging gelukkig een stuk sneller. Hierna zijn we met de auto naar Shete Boka park gereden. Hier hebben we gekeken hoe degolven inwerken op de oost kust van het eiland en er vreemde formaties in de rotsen ontstaan. Thuis hebben wede BBQ weer aangedaan en gekeken hoe de gekko'sop de muur muggen aan het vangen waren. Het stikt van de muggen en zitten onder de muggenbulten. Vandaag gaat Steven duiken als de omstandigheden goed zijn, voor de middag hebben we nog geen plannen.