Steven, Laurie & Siem naar Denemarken

Curacao deel 3

Hier alweer de derde en een van de laatste updates vanuit het heerlijke Curacao!

Steven is dinsdagmorgen begonnen met de Advanced duik curcus. Deze cursus voor gevorderden bestaat uit 2 verplichte duiken en 3 duiken naar keuze. De verplichte duiken zijn navigeren onder water en een diepteduik tot 30 meter onder water. Laurie had nog last van de oren en laat deze cursus even voor wat het is. Steven is dinsdagmorgen begonnen met de diepteduik. Na een paar oefeningen op 30 meter diepte ging de duik verder langs een mooi rif met onder andere grote barracuda en een adelaarsrog van 2 meter breed. Na een lunch aan het strand zijn we met de auto naar Westpunt gereden en hebben daar lekker wat gedronken met prachtig uitzicht vanaf de kliffen op het blauwe water. Daarna via een paar kleine strandjes weer teruggereden naar huis.

Woensdag zijn we met de auto naar Willemstad gereden. Daar hebben we gekeken naar de grote cruise schepen en genoten van het uitzicht op de pondjesbrug en de Handelskade. Aan de handelskade hebben we een heerlijke cocktail gedronken en zagen we de dolfijnen voor ons de haven uit zwemmen. Vervolgens hebben we lekker Antiliaans gegetenin grote hal met allemaal locals. Willemstad is een heerlijke stad.

Donderdagmorgen hebben we deelgenomen aan een rondleiding door landhuis Ascencion. Hier hebben we veel gehoord en gezien over de geschiedenis van het landshuis en de slavernij. Het landhuis wordt nu nog steeds door de Marine gebruikt. Daarna hebben we in een naastgelegen baai naar schildpadden gekeken en er ook daadwerkelijk een gezien. In de middag hebben we lekker een boekje gelezen en gezwommen in het zwembad bij Flamingo Park. In de avond heeft Steven zijn tweede duik van de cursus gemaakt: een nachtduik. In het donker met zaklampen te water is een bijzondere ervaring! Het leven op het rif is ook compleet anders dan overdag.

Vrijdagmorgen stonden er voor Steven twee duiken op het programma terwijl Laurie lekker op het strand is blijven liggen. Steven is net de divemaster Luis naar Willemstad gegaan voor een wrakduik. Bij de megapier voor cruiseschepen, net buiten de haveningang, ligt op 30 meter diepte het wrak van de Superior Producer. Dit schip is daar eind jaren '70 gezonken met whisky en kleding aan boord. Uiteraard is dit allemaal al uit het wrak gestolen door de locals. De duik naar het wrak was erg mooi en we zijn ook het laadruim ingeweest. Daar zwommen ook veel vissen waaronder een mega grote barracuda. In de middag hebben we samen lekker gelunched op het strand van Porto Mari. Daarna heeft Steven nog een keer gedoken om zijn drijfvermogen te perfectioneren. Zometeen gaan we lekker uit eten.

Morgen staat de laatste duik en het examen voor Steven op het programma en misschien dat we daarna nog samen een duik kunnen maken. Zondag gaan we met dolfijnen zwemmen, daar kijken we ook erg naar uit!

groetjes van ons uit het heerlijke Curacao!

tonny molenveld

Lieve Laurie en Steven, bedankt voor jullie reisverslagen. Ik ben echt wel jaloers op jullie, maar geniet het leven samen met jullie zou het willen en kunnen delen. Grijp de kans om samen er alles uit te halen wat mogelijk is. veel geluk en liefde samen.
Tonny

tonny

Tonny

Eric

Klinkt allemaal super. Heel fijn dat jullie zo'n goeie vakantie hebben gehad en zoveel leuke dingen heb gedaan. Tot gauw.